Bezsensopedia
Advertisement

Dubaj (lub też Dubajj[1]) – miasto w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, miejsce na nowatorskie projekty niewyżytych architektów z całego świata oraz miejsce bicia wszelkich rekordów Guinnessa. Miasto zamieszkują głównie szejkowie (1%) i niewolnicy z Pakistanu i Iranu. Tylko w tym mieście, by zobaczyć niebo, potrzebujesz kilku dźwigów. Tylko tutaj, aby wybudować nowy budynek, musisz wypełnić tylko jeden papierek - dowód osobisty.

Ekspansja[]

Jako, iż na pustyni drogo budować jakiekolwiek budynki, tworzy się sztuczne wyspy, by na nich stawiać wielogwiazdkowe hotele czy biurowce. Na pustyni znajdują się zazwyczaj byle szałasy przeznaczone dla Pakistańczyków oraz chałupy dla emigrantów z Iranu. To oni powodują ogromną ekspansję Dubaju.

Historia[]

W 1991 roku w Dubaju mieściły się cztery niskie biurowce i same odsalarnie. W 2000, aby odpędzić Amerykanów, poinformowano świat, iż rozpoczyna się mega budowanie w Dubaju, gdyż ropa ma się skończyć. Budowa trwa, a ropy nadal jest pod dostatkiem.

Pieniądze[]

W Dubaju szastanie pieniędzmi jest obowiązkowe. Nawet byle przystanek autobusowy musi posiadać liczne komputery, ekrany, które pokazują pozycję autobusów, czy też klimatyzację. Tam też znajduje się najwyższa budowla na świecie. W razie pożaru i zakazu korzystania z wind życzymy powodzenia.

Linki zewnętrzne[]

Przypisy

  1. Nie czytaj za szybko, bo przeczytasz jako "dłubaj"
Advertisement