Bezsensopedia
Advertisement

Doctor Who - angielski serial sci-fi. Opowiada o przygodach pewnego kosmity i jego towarzyszy, którzy podróżują w TARDIS - statku kosmicznym większym wewnątrz niż na zewnątrz, wyglądającym jak stara budka telefoniczna.

Fabuła[]

No więc Doktor jest kosmitą z planety Gallifrey. Posiada statek kosmiczny zdolny do podróży międzygalaktycznej i do podróży w czasie ( czterowymiarowe zagięcie czasoprzestrzenne ). Gallifreyanie mają dwa serca dzięki czemu mogą żyć całe wieki, a w dodatku są zdolni do regeneracji podczas której zmieniają wygląd. Planeta Gallifrey została zniszczona podczas wojny o czas z imperium Daleków. Doktor jest jedynym ocalałym ze swojego świata. Lądując na Ziemi zabiera ze sobą towarzyszy i przeżywa niezwykłe przygody w kosmosie. Parę Sezonów później okazuje się, że Dalekowie przetrwali wojnę.

Dalekowie[]

Dalekowie to zła rasa kosmitów z planety Skaro. Są jednookimi ośmiornicami z kujońskim IQ zamkniętymi w robotycznych powłokach. Ich pojazdy wyposażone są w chwytak (wyglądający jak kibel-ssawka ) i miotacz promieni destrukcji. Zawsze przed atakiem krzyczą "EXTERMINATE!!" Ich jedynym życiowym celem jest unicestwienie Doktora.

Stara seria[]

Zapomniana w większości zakątków internetu i telewizji seria póki co jest wiele dłuższa niż obecna - nowa. Składa się z przygód aż ośmiu wcieleń Doktora (postaci po regeneracji). Prawdopodobnie więcej możesz się dowiedzieć od Twojej Starej. Może będzie pamiętała jakiś odcinek.

Nowa seria[]

Znana przez wszystkich Whovian seria z przygodami trzech wcieleń Doktora. Oglądając ją do końca życia można zapamiętać słowa "Fantastic", "Allons-y" i "Geronimo". Za czasów jedenastego Doktora można się przy okazji pośmiać (kosmicznie dziwne zachowanie jedenastego ).

Whovianie[]

Whovianie są fanami tego serialu. Większość z nich nie widziało na oczy starej serii ale nie przejmują się tym. Whovianin cechuje się następującymi cechami:

  • Jego powiedzonko to najczęściej "Allons-y" lub "Geronimo",
  • Gdy zmienionym głosem krzykniesz z zaskoczenia EXTERMINATE Whovianin zwariuje ze strachu,
  • Modli się, żeby nie odkryto wody na Marsie,
  • Na fizyce pyta się nauczyciela "jak można zagiąć czasoprzestrzeń",

Jednym słowem zachowują się jak kosmici.

Advertisement