Bezsensopedia
Advertisement
Burkina Faso
Stolica Wagadugu
Władca ?
Symbol Wyższe miejsce w rankingu FIFA od Polski
Hymn Une Seule Nuit
Język urzędowy język francuski
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Ludzie i karaluchy
Jednostka
monetarna
Frank CFA

Burkina Faso – ogromne państwo w Afryce (porównując do takich krajów jak Gwinea Równikowa czy Burundi). Kraj, który w 2163 roku rozpocznie budowę reaktora jądrowego (plany zakoszone z okolic Prypeci już są). Kraj zamieszkują głównie ludzie oraz karaluchy pod dowództwem władcy Kara Luch.

Historia[]

Kraj powstał w 1960 roku, kiedy to Francuzi chcąc oszczędzać dali im niepodległość. Wkrótce potem, w 1992 roku, odbyły się pierwsze wybory (pseudo)demokratyczne i zorganizował się rząd.

Oświata[]

To tutaj najszybciej rozwija się oświata (w ostatnim roku poziom analfabetyzmu spadł z 94% do 72% [1] - to sukces!).

Gospodarka[]

Pomimo, iż kraj jest biedny, to szybko się rozwija. Emigranci z Ghany i Wybrzeża Kości Słoniowej przekazują do Burkiny Faso pieniądze. To jedyny poważny dochód. Burkina Faso produkuje także łodzie do żeglowania po jedynym istniejącym w kraju jeziorze o wymiarach 5x15 metrów.

Sport[]

Burkina Faso ma w miarę przyzwoitą reprezentację piłkarską, która jest nawet lepsza w rankingu FIFA od Polski (nawet oni). Każdy trenuje tam na oryginalnych piłkach z kamieni.

Przypisy

  1. Część analfabetów wyjechała do pobliskiej Ghany
Advertisement