Bezsensopedia
Advertisement
Bułgaria
Stolica Sofia
Władca Georgi Pyrwanow
Symbol Plaże i Todor Żiwkow
Hymn Съединението прави силата
Język urzędowy język bułgarski
Ustrój demokracja podobna do polskiej
Skład narodowościowy Bułgarzy, turyści z Rosji oraz dzikusy z Rumunii
Jednostka
monetarna
lew

Bułgaria – ostatnia sierota komunistyczna po wydarzeniach z 1989, główny cel turystyczny Rusków oraz kiedyś Polaków. Ojczyzna Todora Żiwkowa, autora systemu komunistycznego w Bułgarii, który do dnia dzisiejszego nieoficjalnie się trzyma.

Gospodarka[]

Bułgaria jest jednym z najbardziej marnotrawnych państw w UE. Regularnie wylewa ona ścieki oraz ropę naftową na Morze Czarne, by jak to mówią nie marnować kasy na zmianę morza na Morze Niebieskie, tylko dlatego, iż jest oczyszczone. Dodatkowo Bułgarzy posiadają najtańszą benzynę. Produkcja paliwa z buraków jest widać opłacalna.

Sport[]

Bułgarów cechuje bardzo podobna reprezentacja piłkarska do naszej. Też są biało-czerowni (uf, w końcu możemy się cieszyć z porażek biało-czerwonych), łapówki też są na porządku dziennym oraz też są słabi. Dodatkowo w ramach cięć związanych z ładowaniem piasku na sitka, trenuje tam się kamieniami. Na szczęście możemy z dumą orzec, że gdy my przegrywamy z Hiszpanią 6:0, to Bułgarzy z nimi 13:0[1].

Ciekawostki[]

Dom w Bułgarii

Osiedle mieszkaniowe w Bułgarii

  • 8 grudnia Bułgarzy świętują Dzień Studenta. Tak więc w ramach przyjaźni polsko-bułgarskiej możemy to święto oblać.
  • Bułgarzy pomimo tego, iż nie mają żadnego zawodnika Formuły 1, budują tory.

Linki zewnętrzne[]

Przypisy

  1. Pomijam fakt, iż 13:0 było podczas meczu w 1933 roku.
Advertisement