Bezsensopedia
Advertisement
Brunei
Stolica Bandar Seri Begawan
Władca sułtan Hassanal Bolkiah, najbogatszy człowiek świata
Symbol bogactwo i luksus
Hymn Ya Allah lanjutkan la usia Duli tuanku
Język urzędowy język malajski
Ustrój monarchia absolutna
Skład narodowościowy Malajowie, Chińczycy, tubylcy i inni
Jednostka
monetarna
Dolar Brunei

Brunei Darussalam – malutkie państwo w Azji, a dokładniej na kawałku wyspy Borneo (tak, tej, gdzie są ludożercy).

Historia[]

W czasach, gdy Europejczycy balowali w Izraelu, miejscowi ludożercy założyli państwo. Wiemy, trudno w to uwierzyć, ale tak było. Ale dwieście lat później przyjęli islam i odrzucili kanibalizm. Gdzieś koło 1521 państewko odkrył Ferdynand Magellan. Był pod wrażeniem, ponieważ miejscowi mieli przyprawy, złoto, a nawet okulary! Po wyprawie jej członkowie opowiedzieli o wspaniałych bogactwach. Dlatego Hiszpanie wrócili tu i dokonali podboju. Ale wkrótce wyparli ich Angole. Odtąd sułtan musiał robić wszystko, co mu kazali. Tylko w czasie II wojny światowej wyspę okupowali Japończycy. Po odbiciu sułtanatu, koloniści przyznali mu autonomię. Jednak to nie było zadowalające rozwiązanie i wkrótce wybuchło tu powstanie. Zostało ono bezwzględnie stłumione. Niepodległość Brunei uzyskało w 1984.

Ustrój[]

Monarchia absolutna, czyli sułtan ma wszelką władzę, może wszystko robić i nikt mu nie podskoczy. Brunejczycy pozwalają mu na to, ponieważ nie muszą płacić podatków. A mimo to mają darmowe szkoły i wszelkie bogactwa. To daje naszym politykom do myślenia!

Advertisement