Bezsensopedia
Advertisement
Bombki świąteczne

Bombeczki

Bombka – krągła i delikatna rzecz zawieszana na choince. Można ją znaleźć właśnie na choince (lub pod nią), w piwnicy, na strychu lub w Biedronce za 9,99. Bombki są kolorowe i ładne. Po stłuczeniu mogą służyć za puzzle.

Wykonanie[]

Bombki najczęściej wykonywane są ze szkła. Tak naprawdę tego szkła jest tylko cienka warstwa na wierzchu, a w środku jest powietrze. Dlatego nie są one zbyt wytrzymałe.

Aby bombki trudniej się tłukły czasem wykonuje się je z plastiku. Ten plastik zazwyczaj nie jest jednak najwyższej jakości, dlatego po kilku latach z bombki odpadnie pół farby, w związku z czym i tak jest bezużyteczna.

Innym sposobem zwiększenia wytrzymałości bombki byłoby wykonanie jej tak, żeby była pełna w środku. Niestety, wtedy jedna bombka mogłaby ważyć parę kilo, w związku z czym do ich przenoszenia potrzebna byłaby taczka, a choinka musiałaby składać się z żelaza i betonu.

Z wierzchu bombki zazwyczaj ozdobione są brokatem, który po trochu się wykrusza ozdabiając wszystko dookoła.

Jak zawiesić bombkę na choince?[]

  1. Weź bombkę.
  2. Złap za sznurek.
  3. Powieś na choince.
  4. Przynieś miotłę i szufelkę, bo potłukłeś.
  5. Wróć do punktu 1.

Żywotność[]

Czasami zdarza się, że bombka żyje kilkadziesiąt lat, aż umrze śmiercią naturalną (czytaj: jest już taka stara i obskubana, że nie wypada jej powiesić). Takie przypadki należą do rzadkości. Najczęściej bombki żyją sobie jakiś czas, a potem umierają śmiercią tragiczną. Ta śmierć może nastąpić na różne sposoby:

  • Upadek podczas skomplikowanej procedury ubierania lub rozbierania choinki.
  • Kopnięcie przez kogoś przechodzącego obok choinki.
  • Przewrócenie się całej choinki.
  • Kolizja jakiegoś przedmiotu z choinką (spowodowana przez dzieci).
  • Testy wytrzymałościowe (wykonywane przez dzieci).
  • Próba skonsumowania (też przez dzieci).
  • Użycie bombki w charakterze piłki nożnej (zgadnij, przez kogo).

Jak łatwo zauważyć, statystyczna długość życia bombki ściśle zależy od ilości dzieci. Najbardziej przegwizdane mają te wiszące w szkole.

Zobacz też[]

Advertisement