Bezsensopedia
Advertisement

Black metal – rodzaj mhrrrrrocznego metalu powstały z thrash metalu. Objawia się stosowaniem głosu demona w każdym dźwięku oraz jedzeniu żywych kurczaków (wersja na scenie i w teledyskach). W tym gatunku muzyki pojęcia zwrotka i refren od dawna są zatarte. Teksty piosenek blackmetalowych opierają się o wycie słów ave (i kilku innych). Obecnie black metal to samo zło (według pokolenia z lat 70. i starszych). Głównie za sprawą Behemotha.

Często muzycy blackmetalowi wyglądają jak stare dziady z tłustymi włosami, malujący się na czarno i biało. Ich głównym daniem są kury nadziewanie kocią sierścią.

Historia[]

Za pierwszy zespół blackmetalowy uchodzi angielski Venom. Jest to jednak bardziej protoplasta wizerunku, używanej symboliki oraz charakterystycznych tekstów utworów niż samej muzyki i brzmienia. Drugi album Venom, Black Metal, dał nazwę całemu nurtowi. Obecnie zespół jest znienawidzony, ponieważ zapoczątkował masę stereotypów o muzyce metalowej.

W Polsce jedyną znaną grupą blackmetalową jest Behemoth. Do dnia dzisiejszego nie wiadomo, jakim cudem ta grupa się tu uchowała.

Zobacz też[]

Advertisement