FANDOM

Białoruś
Stolica Mińsk
Władca Aleksander Łukaszenko
Symbol Bagno
Hymn My, Białorusini
Język urzędowy Język białoruski oraz język rosyjski
Ustrój autorytaryzm
Skład narodowościowy Białorusini
Jednostka
monetarna
rubel

Babki

Białoruski PKS

Białoruś – państwo w Europie, które uzyskało niepodległość w 1991 roku. Leży sobie pomiędzy Polską, Litwą, Łotwą, Rosją i Ukrainą. Pod względem gospodarczym i politycznym kraj ten stanowi pozostałość po Związku Radzieckim. Ze względu na olbrzymią liczbę rzek wybudowano tutaj tylko 265 kilometrów dróg, z czego 0 przypada na autostrady (tam nawet nie udają, że jakieś są). Ludność porusza się w łódkach i nosi kalosze. Jedynymi większymi miastami są Mińsk oraz Brześć. To pierwsze okupuje rząd. Brześć natomiast umożliwia ucieczkę do Polski. Narodowym sportem na Białorusi jest agrofitness.

Władca edytuj

Krajem rządzi najwspanialszy wódz Łukaszenka, wybierany co kilka lat w "pełni demokratycznych wyborach, gdzie zawsze otrzymuje 100% głosów[1]. Wydał wiele dekretów, które mają rozwinąć kraj, w tym zakaz klaskania. Za to dostał prestiżowego pokojowego antynobla, gdyż pokazał, że jednoręczni nie są ponad prawem. Dla dobra kraju chce też połączyć się z Rosją i proklamować Białoruską Republikę Rosyjską Drugi Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Przypisy

  1. Karty do głosowania przed wrzuceniem muszą być sprawdzone przez komisję, a jak Łukaszenka nie jest zaznaczony, to automatycznie głosujący otrzymuje karę śmierci.