Bezsensopedia
Advertisement
SalmonellaNIAID

Salmonella typhimurium uśmiecha się do ciebie

Bakteria z Domestosa

Archetyp bakterii łazienkowych

Bakteria – radosny stworek niewielkich wymiarów, którego głównym życiowym powołaniem jest produkcja sera i zjadanie trupów, a jeśli mamy do czynienia z osobnikiem bardziej wrednym, także obdarowywanie ludzi takimi prezentami, jak cholera, kiła, dur brzuszny, tężec, trąd, rzeżączka, wąglik, salmonelloza czy zapalenie pępka.

Liczebność i występowanie[]

Bakterie są stworzeniami niezwykle towarzyskimi. Jeśli już postanowią gdzieś się pojawić, na ogół nie ruszają się bez najbliższych przyjaciół - tak pi razy oko kilkunastu milionów innych bakterii. Szczęśliwie nie wpadły jeszcze na to, aby zażądać praw wyborczych, nierealnym wręcz byłoby utracenie przez nie większości.

Jakby tego było mało, bakterie występują niemal wszędzie. Począwszy od oceanów, poprzez jelito cienkie, kibel i zlew, na słoiku z ogórkami kończąc. Na ogół stanowią również przyczynę uciekania pizzy drugiej trzeciej ósmej świeżości.

Stosunki względem innych gatunków[]

Pomijając śmiertelne choroby, bo przecież kogo one obchodzą, bakterie mogą być przydatne dla człowieka. Mają zdolności kucharskie - one jedne są w stanie ukisić ogórka. Połknięcie kilku z nich i poprawne ich wychowywanie w układzie pokarmowym może wpłynąć na lepsze trawienie. Nie zaleca się jednak hodowania bakterii w klatce na chomika - amerykańscy naukowcy udowodnili, że mogą one przecisnąć się pomiędzy kratami i uciec. W sensie bakterie, nie klatki.

Podstawowym wrogiem bakterii jest Domestos. Wylanie go na owo stworzenie powoduje natychmiastowe utonięcie w kwasie. Pustą butelką można natomiast rozgnieść ofiarę - nie jest to jednak do końca skuteczne ze względu na mały rozmiar oraz glutowatość bakterii, która pozwala jej zmieniać nieco kształt ciała.

Advertisement