Bezsensopedia
Advertisement
Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy autostrady leżącej w Kalifornii. Zobacz też: inne autostrady międzystanowe o numerze 405.
Sandiegofreeway

Tak to robią w USA!

Autostrada międzystanowa nr 405 w Kaliforniiautostrada o długości 116,11 km prowadząca od Irvine do Los Angeles i będąca drogą pomocniczą autostrady międzystanowej nr 5. Ciężko nam wytłumaczyć, co to znaczy, bo w naszych warunkach do etapu tworzenia autostrad pomocniczych dojdziemy przy okazji organizowania igrzysk olimpijskich w Ustce po raz siódmy.

Pomimo tego, że autostrada nazywa się międzystanową, zarówno Irvine jak i Los Angeles leżą w Kalifornii. Wszystkie miejscowości po drodze zresztą też. Widocznie ktoś uznał, że to mądrzej brzmi. Jakby tego było mało, w USA istnieją jeszcze dwie autostrady międzystanowe nr 405 - jedna w Oregonie, a druga w Waszyngtonie. Niemniej ta jest spośród nich zdecydowanie najdłuższa. Dlaczego numerki się powtarzają? Żeby przeciętny Amerykanin nie musiał umieć liczyć do więcej niż tysiąca.

W 2008 ta autostrada zdobyła zaszczytny tytuł najczęściej uczęszczanej autostrady w USA. W pewnym punkcie przejechały nią 374 tysiące samochodów. To daje jakieś 1000 na dzień, czyli jeden na półtorej minuty. Szok, nie? U nas takich nie ma. Są jedynie bardziej zapchane…

Advertisement