Bezsensopedia
Advertisement
Koszajec, budowa A2 2

Autostrada w Polsce…

45intoI-10 2

…i w Stanach Zjednoczonych

Autostrada – obiekt westchnień kierowców i ich wiernych rumaków, najszybszy sposób poruszania się na spore odległości z użyciem samochodu. Z reguły autostrada jest co najmniej czteropasmowa, nie ma równoległych skrzyżowań i można nią legalnie pojechać ponad sto na godzinę. Za dobre trzeba jednak płacić i to słono.

Założenia autostrady[]

Autostrada ma w założeniu łączyć stolicę z granicami kraju, stolicę z większymi miastami i większe miasta z innymi większymi miastami. Dzięki temu ruch jest płynny, a mieszkańcy małych miejscowości leżących przy drogach krajowych nie muszą wpadać pod tiry, idąc do sklepu po bułkę. W zamian z reguły drogi takie prowadzą przez wszystkie możliwe rezerwaty przyrody i obszary występowania susła moręgowanego, doprowadzając ekologów do szewskiej pasji. Jednak nikogo to nie obchodzi.

Autostrada w naszym pięknym kraju[]

Zupełnie inną kategorią są autostrady w Polsce, które w większości albo nie istnieją, albo z racji dziur, remontów i ekologów obowiązuje ograniczenie do czterdziestki i ruch wahadłowy. A w założeniu za przejazd nimi będzie trzeba jeszcze płacić.

Ile trwa budowa autostrady?[]

Autostradę buduje się średnio przez 2-3 lata. Nie dotyczy to jednak naszego kraju. U nas w tym okresie robi się przetarg na budowę tej drogi, a budowa trwa nawet dekady.

Zobacz też[]

Advertisement