Bezsensopedia
Advertisement
Częstochowa - pętla Kucelin

Klasyczny autobus

Różowy Autobus

Mniej klasyczny autobus

Download

Autobusy lotniskowe

R

wersja przegubowa

Autobus – urządzenie przewożące masowo ludzi zawsze i wszędzie. Często się spóźniają. Jeżdżą sobie po swoich trasach. Szynowa wersja autobusu to tramwaj. Istnieje jeszcze hybryda zwana trolejbusem.

Budowa autobusu[]

Autobus to zazwyczaj taki prostopadłościan na kołach (no, chyba, że jest to przegubowiec). W środku z przodu znajduje się kabina, w której siedzi sobie kierowca. Przy tej kabinie nie wolno stać, gdyż mogłoby to zdenerwować kierowcę. W dalszej części znajdują się siedzenia (na których i tak nie usiądziesz, bo zawsze są zajęte) i rurki.

Jak jechać autobusem?[]

Najpierw ubierz się i idź na przystanek. Potem biegnij, aż dogonisz. Udało się? Zajmij dogodne miejsce. Dobrze. Co??? Usiadłeś obok żula? Sio stąd! Skasuj bilet… tak, powinieneś kupić bilet. Chyba w autobusie jest kanar. Uciekaj. Zamknięte drzwi? Gratuluję, masz 80 złotych mandatu!

Autobus w kulturze[]

Autobus z napisem

Autobus z napisem

Motyw autobusów pojawia się kilkakrotnie w piosenkach zespołu T.LOVE. W piosence Warszawa jeden wers brzmi: Wypity alkohol uderza w tętnice, autobus tapla się w śniegu (miejmy nadzieję, że nie chodziło o kierowcę!) Ten sam zespół stworzył także utwór pt. Autobusy i tramwaje.

Advertisement