Bezsensopedia
Advertisement
Archeologia1

Praca archeologa

Archeolog – osoba zajmująca się grzebaniem w ziemi w celu znalezienia jakichś starych szkieletów lub różnorakich artefaktów, a następnie badaniem ich. Najbardziej znanym archeologiem jest oczywiście Indiana Jones, choć akurat jego praca jest dość nietypowa.

Przykładowy przebieg prac archeologicznych[]

Archeologia2

Archeolog, który właśnie odnalazł bezcenną butelkę z okresu schyłkowego PRL-u

Indiana Jones-6442

Co wy wiecie o archeologii…

Pewnego dnia dostajesz zgłoszenie, że pan Wojtek podczas budowania wychodka znalazł jakieś w ziemi dziwne obiekty. Jedziesz tam ze swoją ekipą i przez miesiąc przekopujecie obszar wielkości boiska piłkarskiego do dziesięciu metrów w głąb. Odnajdujecie tam 500 kilo różnego rodzaju ciekawych przedmiotów, z których 99,8% to śmieci po budowie z epoki wczesnych lat dziewięćdziesiątych. Wśród tej reszty odnajdujesz jednak miedzianą szczoteczkę do zębów należącą niegdyś do Bolesława Chrobrego, którą sprzedajesz do muzeum. Otrzymujesz za nią grubą forsę, którą w 90% przeznaczasz na prowadzenie kolejnych wykopalisk.

Szczególne odkrycia[]

Czasami jednak praca archeologa wygląda jednak inaczej. Zdarza się (najczęściej w filmach, ale mniejsza z tym), że archeolog wpada na trop jakiegoś niezwykłego artefaktu o nadprzyrodzonych mocach. Wówczas musi on jeździć po całym świecie w celu znajdowania wskazówek prowadzących do miejsca ukrycia skarbu. W tym czasie przetrząsa on dziesiątki świątyń, w których nikt nie był od wieków. No i oczywiście musi on stoczyć walkę wręcz z nazistami/sowieckimi agentami/międzynarodową mafią/destrukcyjną sektą, aby artefakt nie przyczynił się do zagłady ludzkości.

Internet[]

Archeolodzy działają także na forach internetowych. Zajmują się tam oni odkopywaniem dawno zapomnianych tematów i odpowiadaniem na pytania zadane dwa lata temu. Tak więc jeśli nikt nie odpowiedział na twoje pytanie, co powinieneś jutro zrobić, to się nie martw. Za kilka tygodni/miesięcy/lat jakiś archeolog zapewne udzieli ci wyczerpującej odpowiedzi!

Advertisement