Bezsensopedia
Advertisement

Amerika ist wunderbar

Wokalista Till Lindemann podczas refrenu

A teraz zagadka: Ilu Amerykanów potrzeba, by na złość grupie Rammstein, powiesić tę głupią flagę?

Stara zagadka widzów teledysku

Wow, to na Księżycu znajdują się flippery?

Dziecko oglądające teledysk Rammstein

Amerika – piosenka grupy R+, która opowiada o popularnych Amerykanach i demaskuje mit lotu na Księżyc. Piosenka znalazła się na słynnym albumie Reise, Reise. Piosenka spodobała się Amerykanom, ponieważ zrozumieli fragment refrenu, który wyjątkowo nie jest śpiewany po niemiecku (chodzi o We’re all living in America, czyli dla nieuków z angola Wszyscy żyjemy w Ameryce).

Teledysk[]

Teledysk koncentruje się głównie na wątku sfingowanego lądowania Amerykanów na Księżycu. Wiele razy pojawiały się tezy, według których lądowanie na Księżycu z 21 lipca 1969 roku było zwykłym oszustwem Amerykanów, mającym na celu wyprzedzenie Związku Radzieckiego w kosmicznym wyścigu. Muzycy Rammstein tak się podjarali tym faktem, iż wynajęli od NASA Strefy 51 fanów StarTreka salę, na której sfingowano lot na Księżyc.

Na teledysku widzimy także solidną amerykanizację świata, która objęła każdy obszar oprócz Rosji. Tutaj zastosowano humor do potęgi entej. Najlepszym przykładem jest Święty Mikołaj w Afryce. Jak może znaleźć się tam gość, który się nie goli? Będzie cały spocony! Poza tym znaleźli się także wietnamscy buddyści, którzy wcinają hamburgera XXXXL podczas szykowania się do wojny z komunistami. Oczywiście nie mogło zabraknąć butów Nike oraz papierosów Marlboro.

Opinie[]

  • USA: Wow, this has some parts in English!
  • Polska: Co prawda nie znoszę Niemców i języka niemieckiego, ale ta piosenka mi się podoba.
  • Rosja: Wow, Rammstein jest świetnje!
  • Wielka Brytania: Fuck the USA, Rammstein is cool!
  • Meksyk: Fuck the USA, Rammstein es estupendo!
  • Kanada: Fuck the USA, Rammstein is fantastic!

Linki zewnętrzne[]

Advertisement