Bezsensopedia
Advertisement
Święte Cesarstwo Rzymskie 1648

Czy ktoś coś z tego rozumie?

Święte Cesarstwo Rzymskie (znane też jako: Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego) – coś istniejące w Europie od XIII do XIX wieku. Przez większość czasu istnienia nie było ani święte, ani rzymskie. Wg definicji Święte Cesarstwo Rzymskie miało być kontynuacją Zwykłego Cesarstwa Rzymskiego. Początkowo faktycznie było silnym państwem, potem przekształciło się w coś na kształt związku państw, by na końcu stać się niewiele znaczącą kreską na mapie.

Historia[]

Początkowo Święte Cesarstwo Rzymskie było dużym i silnym państwem. Za Ottonów kraj miał się przekształcić w ogromną federację, której jedną z części miała być Słowiańszczyzna dowodzona prawdopodobnie przez naszego Bolka. W ten sposób może sięgalibyśmy do Uralu! Z planów jednak niewiele wyszło, a samo cesarstwo przekształcało się stopniowo w coraz większą liczbę niepodległych państewek. Tak, my też nie wiemy, w jaki sposób niepodległe państwo może być częścią cesarstwa. Czasem te państwa jednoczyły się z czymś spoza cesarstwa i wtedy bajzel był jeszcze większy, gdyż kawałek państwa należał do cesarstwa, a kawałek nie. Gdy Napoleon I Bonaparte podbijał Europę, postanowił w niektórych kwestiach zrobić porządek. W kwestii Świętego Cesarstwa zrobił porządek definitywny, formalnie je rozwiązując.

Advertisement